torsdag 21 juni 2012

Roligare att äta!

Nu har jag ett jättebra tips på gång!
Jag provade det med Milo och det fungerade galant!

Det är så att jag prenumererar på tidningen Härliga hund och jag hittade ett jättebra tips där man sätter hundens/valpens mat i en vanlig liten petflaska och skruvar av locket. Man ska försäkra sig om att plasten som sitter runt flaskan tas bort.

Sedan lägger man fram det på golvet och, Varsågod!

Tips!
Har du en liten eller väldigt mat-ivrig hund så ge den maten inomhus i ett rum där den inte kan springa runt för att när jag provade det utomhus så trodde han att det var en leksak och bara sprang runt utan att märka att maten åkte ut!

Glöm inte att golvet måste vara rent innan du ger den flaskan annars kommer den att få i sig massa smuts.

Moppa gärna golvet efter också så att det inte luktar för mycket mat!

(Jag hade faktiskt filmat det hela så att ni skulle förstå hur det gick till men tyvärr så går det inte att ladda ner videon längre. Jättesynd för att jag har filmat en hel del på sistone!)


Milo på stranden 
Under skrivbordet




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar