lördag 9 juni 2012

Lek i Solen!

Det har varit så skönt väder idag! Verkligen härligt att vara ute. Milo tycker verkligen om det också. När han är inne sitter han mest framför dörren och väntar på att komma ut!

Jag hoppas att det blir en varm och skön sommar. Man kan tyvärr inte bada ute i havet än, det är fortfarande ungefär 10 grader kallt.

Milo och jag har lekt lite ute i trädgården. Det har varit härligt att kunna springa runt och leka med bollar när det är så varmt.

Här kommer några filmer och bilder jag tog idag, Hoppas ni tycker om dem!
















4 kommentarer:

  1. Hej Clara!
    Vad fin han är! Nova älskar bollar också, stora som små.....
    Kursen som vi går på ny är i Haninge, en liten bit härifrån vi bor. Hon tycker det är kul med övningarna men jag märker att mot slutet av timmen blir hon trött och då blir hon okoncentrerad, sen sover hon som en klubbad säl när vi kommer hem.
    Kramizar så länge från oss!
    Christina och Nova

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Här börjar verkligen se mer ut som en unghund än en valp. Man ser att hans huvud har utvecklats!
    Super vacker :)
    Kul att följa honom, och du/ni är verkligen duktiga på att fånga honom på bild.
    En fråga: Är han busig? Har han kommit in i "trotsåldern"? Dom kan göra det vi denna ålder, och plötsligt glömma allt vi lärt dom :) men då får man vara konsekvent och ha tålamod, så kommer dom ihåg det sen igen, när tonåren gått över :)
    längtar till den 30e när ni alla kommer och hälsar på!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emma, tack för kommentaren!
      Visst har han blivit stor! Alla mina kompisar svimmar nästan när de ser honom!
      Ja, han är en riktig busig en, men supersnäll också. Bits lite för hårt då och då, och han har tappat många tänder!
      Jag vet faktiskt inte om han har kommit i trotsåldern, men jag tror det för att det är lite extra svårt att göra så att han sitter, ligger eller kommer när man kallar (det gäller att ha godis förstås!).
      Jag längtar verkligen tills valpträffet, det ska bli så kul!!!
      Det finns inget bättre än att se 6 valpar (om alla nu kommer) busa och leka och ha det jättekul!
      Vi ses!
      Med kärlek
      Clara & Milo

      Radera
  3. Hallå tjejer, både Clara och Emma!
    Nova har nog börjat komma i slyngelåldern, det har hänt 2 ggr nu att hon bara tittar på mej när jag kallar in henne...... hon brukar vända på stört annars och komma susande som en raket, så jag tänkte oh no!!! inte redan men det kanske är så att det börjar bli dags för tonårstrots?! Hur längr brukar den här perioden hålla sig? Hon bits faktiskt inte så mycket eller hårt längre, alla tänder är också utbytt, 7 st hann jag få tag på, innan hon svalde dom, som ligger i den lilla tandburken.
    Jag längtar också jätte mycket till vi ses! Nova också tror jag, hon bara älskar att busa och leka med andra hundar, stora som små....
    Kramizar från oss!
    Christina och Nova

    SvaraRadera